Bra smink?

Sminkade mig lite idag. Helt otroligt. Jag tycker det är slöseri med smink vissa dagar och den senaste tiden har väldigt många dagar som jag absolut inte har brytt mig.

I går till exempel upptäckte jag när jag glodde mig i speglen att jag MÅSTE noppa ögonbrynen! Vilket jag gjorde så fort jag hade hittat pincetten.
Sedan upptäckte jag att jag började få en äcklig finne i ansiktet, sov med tandkräm och i morsen var den betydligt mycket mindre.

Hur som helst!! Jag lade på lite foundation på det lilla kvarvarande äcklet, sen började jag fundera på om mitt smink är verkligen bra för huden. Smink kan bilda finnar, stora porer osv..... Jag vet att man ska byta upp det med jämna mellanrum men när och vilket ska då bytas? Vilka märken är bra för huden och vilka är mindre bra?

Hmmm måste kolla detta. Har blivit ett litet freak på bra saker.... Jag TROR det är bra saker i alla fall.
Rosenserien och aloe vera produkter. 

Men mitt smink är GARANTERAT en enda stor bakrerie- härd. Jag har smink sedan flera ÅR tillbaka. Har HUR mycket som helst och jag använder det näst intill aldrig.... Min foundation och mascara är inte flera år gammal som tur är men det har garanterat passerat bäst- före datumet...

Jag måste göra ett smink inlägg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0